تبلیغات
كامیاران شهر بابا مردوخ

كامیاران شهر بابا مردوخ
 
قالب وبلاگ
نویسندگان

بهمن قبادی در سال ۱۳۴۸ در شهر مرزی بانه در کردستان به دنیا آمد. او چهارمین فرزند خانواده هفت نفری‌شان است و اولین پسر خانواده. تا ۱۲ سالگی در بانه زندگی کرد و بعد از آن جنگ‌ها و آشوب‌های منطقه او و خانواده‌اش را راهی سنندج کرد.

تحصیلات متوسطه‌اش را در سنندج به پایان برد و سال ۱۳۷۱ برای ادامه تحصیل در دانشگاه، به تهران آمد و در رشته سینما در دانشکده صدا و سیما مشغول به تحصیل شد، ولی دانشگاه را رها کرد و به انجام نرساند. او معتقد است هر آنچه در سینما دارد حاصل تجربیاتی است که با ساختن فیلم‌های کوتاهش به دست آورده.

قبادی در سال‌های پایانی دهه ۶۰ به عکاسی هنری و صنعتی روی آورد. تأثیر عکاسی در نگاه او به جهان تصویر گرش انکار ناپذیر است. پس از آن، با ساخت فیلم‌های هشت میلی‌متری به فیلم‌سازی روی آورد. حاصل آن دوران، تعدادی فیلم داستانی و مستند هشت میلی‌متری است. فیلم‌های کوتاه قبادی از نیمه دهه ۱۳۷۰ مورد توجه قرار گرفتند و توانستند جوایز داخلی و خارجی متعددی را نصیب قبادی کنند.

با فیلم زندگی در مه، مسیر تازه‌ای در کارنامه او گشوده شد. این فیلم جوایز متعدد بین‌المللی را به دست آورده و عنوان «پر افتخارترین مستند تاریخ ایران» را نیز به خود اختصاص داده‌است. وی با ساخت فیلم بلند زمانی برای مستی اسب‌ها به جرگه فیلم‌سازان حرفه‌ای پیوست. این فیلم، نخستین فیلم مستند کردی زبان تاریخ سینمای ایران است.

آوازهای سرزمین مادری‌ام دومین فیلم بلند اوست. فیلمی با زبان و ساختاری یکدست که امکانات بصری را نیز به تصویر می‌کشد.

لاک‌پشت‌ها هم پرواز می‌کنند سومین فیلم قبادی‌ست که به نحوی مهم‌ترین اثر او نیز هست. فیلمی که بیش از هر اثر دیگری توانست مرزهای سرزمین کردستان را بر روی جهان بگشاید.

بهمن قبادی در انجمن سینمای جوانان سنندج به عنوان عکاس فعالیت دارد.

تحصیلات متوسطه‌اش را در سنندج به پایان برد و سال 1371 برای ادامه تحصیل در دانشگاه، به تهران آمد و در رشته فیلم‌سازی در دانشگاه صدا و سیما مشغول به تحصیل شد، ولی دانشگاه را رها كرد و به انجام نرساند.
او معتقد است هر آنچه در سینما دارد حاصل تجربیاتی‌ست كه با ساختن فیلم های كوتاهش به دست آورده.
قبادی در سال های پایانی دهه 60 به عكاسی هنری و صنعتی روی آورد. بی‌شك تاثیر عكاسی در نگاه او به جهان تصویر گرش انكار ناپذیر است. پس از آن، با ساخت فیلم‌های هشت میلی‌متری به فیلم‌سازی روی آ ورد. حاصل آن دوران، تعدادی فیلم داستانی و مستند هشت میلی‌متری است. فیلم‌های كوتاه قبادی از نیمه دهه 1370 مورد توجه قرار گرفتند و توانستند جوایز داخلی و خارجی متعددی را نصیب قبادی كنند.
با فیلم زندگی درمه، مسیر تازه‌ای در كارنامه او گشوده شد. این فیلم جوایز متعدد بین‌المللی را به دست آ ورده و عنوان ((پر افتخار ترین مستندتاریخ ایران)) را نیز به خود اختصاص داده است. وی با ساخت فیلم بلند زمانی برای مستی اسب‌ها به جرگه فیلم‌سازان حرفه‌ای پیوست.
این فیلم، نخستین فیلم مستند كردی زبان تاریخ سینمای ایران است.
آوازهای سرزمین مادری‌ام دومین فیلم بلند اوست. فیلمی با زبان و ساختاری یكدست كه امكانات بصری را نیز به تصویر می‌كشد.
لاكپشتها هم پرواز می‌كنند سومین فیلم قبادی‌ست كه به نحوی مهمترین اثر او نیز هست. فیلمی كه بیش از هر اثر دیگری توانست مرزهای سرزمین كردستان را بر روی جهان بگشاید.

حضور در جشنواره‌ها به عنوان داور1. جشنواره بین‌المللی فیلم كن، فرانسه، بخش دوربین طلایی، 1381
2. جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام، هلند، 6 الی 17 بهمن 1384
3. جشنواره بین‌المللی فیلم جونجو، كره‌جنوبی، 6 الی 16 اردیبهشت 1385
4. جشنواره بین‌المللی فیلم ویلادوكنده، پرتقال، 12 الی 20 تیر 1385
5. رئیس هیئت داوران بخش مسابقه سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم آنونی‌مال، رومانی، بخارست، 23 الی 28 مرداد 1385
6. جشنواره بین‌المللی فیلم سائوپائولو، آبان 1385
7. جشنواره بین‌المللی فیلم اوراسیا، قزاقستان، 17 الی 22 شهریور 1387
8. جشنواره بین‌المللی فیلم مستقل Off Camera، لهستان، 10 الی 14 مهر 1387

 -برای دیدن مطالبی مشابه روی ادر س زیر كلیك كنید




[ سه شنبه 21 تیر 1390 ] [ 12:48 ب.ظ ] [ زیرك محمدیان ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ


آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :